خبرگزاری دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان

خبرگزاری دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان

خبرگزاری دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان

خبرگزاری دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان

پیروزی ولایت با پیروی از سیره حضرت زهرا(س) محقق می شود


حجت‏ الاسلام سید‏محمد قائم ‏مقامی در گفت‏گو با رجانیوز:
پیروزی ولایت با پیروی از سیره حضرت زهرا(س) محقق می شود

استاد سید محمد قائم مقامی خواستار تبعیت و استفاده همگان به ویژه خواص و نخبگان جامعه از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) در جهت تقویت و پیروزی ولی فقیه زمان و استحکام هرچه بیشتر حاکمیت "ولایت فقیه" شد.


حجت الاسلام سید محمد قائم مقامی در گفت وگوی اختصاصی با رجانیوز اظهار داشت: با قاطعیت می توان گفت که مهمترین فرمان الهی، فرمان ولایت بود و یک ویژگی ولایت که فقط اختصاص به صدر اسلام ندارد این است که ولایت یک پدیده شگفت و عجیب است.

وی گفت: فرمان ولایت از یک طرف بزرگترین دستور و فرمان خداست و نقض و شکستن این فرمان بزرگترین گناه و معصیت است، اما در عین حال به گونه ای است که در صدر اسلام اشخاص وقتی که خطایی را در این ارتباط مرتکب می شدند ممکن بود کمترین احساس را بکنند.

وی افزود: علتش هم این بود که به لحاظ ظاهر اشخاص احساس می کردند که همه چیز سر جایش قرار دارد، یعنی خواص آن زمان که مشابهش در زمان خود ما هم هستند، وقتی فرمان ولایت را می شکنند به لحاظ ظاهر احساس می کنند که چیزی تغییر نکرده و همه چیز هم سرجایش قرار دارد.

قائم مقامی اضافه کرد: آنان می گویند ما نمازمان را می خوانیم، روزه می گیریم، به حج می رویم و کارها و برنامه هایمان را انجام می دهیم و احساس می کنند چیزی تغییر نکرده، در حالی که متوجه نیستند به این که این بزرگترین فرمان که فرمان خداست شکسته شده که البته این ویژگی ولایت است و اختصاص به آن زمان ندارد.

وی گفت: این اتفاق افتاد یعنی خواصی که پیغمبر را دیدند و مشرف به تشرف محضر پیغمبر بودند، به اسلام معتقد بودند، احکام اسلام را قبول می کنند، اینها احساس کردند که ما چون سایر احکام مانند نماز و روزه و سایر دستورات را عمل می کنیم، همین کافی است و حضرت علی (ع) هم نباشد مهم نیست.

وی افزود: چنین اتفاقی افتاد و وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) در مقابل این فاجعه قرار گرفتند.

قائم مقامی گفت: حضرت متوجه بودند که این فاجعه است، اما خواص متوجه این مساله نبودند و فکر می کردند که حضرت علی بن ابیطالب (ع) نباشند و نفر دیگری باشد فرقی نمی کند و خیلی مهم نیست و معتقد بودند که بالاخره جامعه اسلامی اداره می شود و متوجه فاجعه نبودند، اما حضرت زهرا(س) متوجه بودند و این فاجعه را تذکر دادند.

وی بیان کرد: نقش حضرت زهرا (س) این بود که از طریق خطبه ها و سخنرانی هایشان روشنگری بفرمایند و تبیین مصیبت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای ما هم طبعا این مساله وجود دارد که امر ولایت فقیه را امر بسیار مهمی بدانیم و آن را سهل و آسان نگیریم، مانند فتنه ای که بعد از انتخابات شاهدش بودیم که عده ای خیال می کردند اگر ولایت نباشد مساله چندان مهمی نیست.

قائم مقامی افزود: به لطف خداوند زمانه ما اقتضاء این فتنه گری را نداشت و ندارد، چون زمانه ما برعکس صدر اسلام که سیر نزولی طی کرد، اکنون سیر صعودی، عقلانیت، آگاهی و سیر بعد از تجربه مصیبت است و به همین دلیل فتنه ای که شاهدش بودیم پا نگرفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد